09.-11.03.18 Nädalavahetus Sevilles, Hispaanias

Reede õhtul jõudsime Hispaania lõunaosa kõige tähtsamasse ja suuremasse linna Sevillesse. Esmalt tegime bussiga pisikese tiiru mööda jõe äärset (Guadalquiviri jõgi) linna peatänavat. Linn on suur ja pika ning värvika ajalooga. Siit said alguse maadeavastajate laevaretked ja hiljem kaubaretked üle Atlandi ookeani, Uude Maailma. Siin linnas asuvad mitmed kuulsad hooned, mida tahaksime homme lähemalt vaadata.
Kuidagi juhtus nii, et eirasime suurusepiirangu märke ja sattusime kitsastele vanalinna tänavatele bussiga ekslema. Läbipääsemine oli napp, nii laiuse kui kõrguse poolest. Aga Martin sai bussi juhtimisega nii hakkama, et pääsesime ühegi kriimuta. See oli täitsa ekstreemne käik, oleks mina roolis, oleksin jõudnud juba vähemalt sada korda närvi minna ja ennast kiruda. Aga Martin jäi rahulikuks :)
Laupäeva hommikul sadas vihma, aga pärastlõunal läks selgeks. Sooja 18 kraadi. Sõitsime bussiga võimalikult vanalinna lähedale ja parkisime tee äärde. Läksime vanalinna jalutama. Otsisime üles Seville katedraali (linnas on hästi palju suunavaid viitasid, nii et kõik on kergesti leitav). Seville katedraal on maailmas suuruselt kolmas gooti stiilis katedraal. Seal sees, ühes ruumis, peaks olema Christopher Columbuse säilmed. Meie uudistasime katedraali väljast, tõesti võimas hoone.

Üldse on vanalinn täis ilusaid hooneid ja ajalugu. Ilmselt oleks veelgi põnevam võtta siin linnas giidiga tuur. Aga lastega koos on see üpris võimatu, vaatasime siis seekord niisama.
Käisime Maestranzas (bullring), kus peeti härjavõitluseid. Sissepääs majja maksis täiskasvanule 8 eur, lastele tasuta. Selle hinna sees oli giidiga ringkäik- muuseumis, härjatallis ja võitlusareenil. Hoone ise jättis meile hea mulje ja huvitav oli ka. Aga minu arvamust härjavõitlusest see ei muutnud. Eks see ikka üks inimeste meelelahutus on, loomadest on kahju.

Jalutasime pikalt mööda jõe äärset promenaadi. Leidsime linna servas teisel pool jõge huvitava koha. Uurisime, mis see on ja lugesime, et siin toimus 1992 aastal suur maailmanäitus Expo 92. Näituse teemaks oli "The Age of Discovery" (avastuste ajastu). Sellega tähistati 500 aasta möödumist Columbuse esimesest avastusretkest. Üle saja riigi oli esindatud oma töödega ning näituse ala suurus oli 215 hektarit. Igal riigil oli oma paviljon, kus näidati oma riigi parimaid oskuseid tööstuse, tehnoloogia, kultuuri jm. aladel. Näitust külastas 42 miljonit inimest, ning sellega saavutas Seville linn suure tuntuse. Ürituse kogukulu oli ca 9,3 miljardit eurot ning see jättis linna mõneks ajaks võlgadesse.

Tänapäeval on see näituseala tööstuslinnak, kus on mitmed ettevõtteid ja kontorihooneid. Nädalavahetusel inimtühi ja esmaspäevast alates täis sagimist. Meile sobis see ööbimiskohaks ideaalselt. Siin lähedal oli ka Seville olümpiastaadion.
Pühapäev möödus sarnaselt. Hommikupoole kolasime Expo 92 alal, otsisime monoraudteed, mis siin ka pidi olema, aga kahjuks ei leidnud seda. Pärastlõunal läksime jälle vanalinna. Tahtsime minna kuulsasse Maria Luisa parki jalutama, aga mingil põhjusel olid väravad kinni. Seal samas on ka Plaza de Espana, valitsushoone, mida saime ka vaid väravate tagant piiluda.

Käisime Torro del Oro tornis (kuldne torn), et ülevalt linnapeale vaadata. See torn oli kunagi linna vahitorniks, ja mõnda aega ka vanglana kasutusel.

Esmaspäeva hommikul võtsime suuna Cadizi, sest teisipäeval kell 17 läheb sadamast laev, Tenerifele.